www.davidhegg.org

86. Forskjellige utgangspunkter

Det er forskjellige tenkemåter, om det same emnet. Man kan se på et tema med forskjellige synsmåter, og tenke på det på forskjellige måter. Hvorfor folk tenker på forskjellige måter, har å gjøre med hvordan de har forskjellige utgangspunkter. Utgangspunktet er en forberedningsmåte, for en tenkemåte. Det kan være forskjellige forberedningsmåter, for forskjellige tenkemåter. Vi kan si; emnet er det samme, det som er forskjellig, er folks forskjellige utgangspunkter, for å se på det samme emnet.

Hva har vi igjen, når vi har forstått alt sånt? Når vi har forstått våre forskjellige tenkemåter; er det da, noen andre forskjeller mellom oss, enn forskjellige utgangspunkter? Her; har jeg kommet til et viktig punkt i denne teksten. Mer forståelse; vil bringe våre tanker sammen, og da er det ikke så store forskjeller mellom oss på dette nivået. Det vi har igjen, når vi har forstått mer; er at vi ikke har så mange problemer lenger, på grunn av mangel på forståelse. Vi mister noen unødvendige destruktive problemer, og får noen nye positive utfordringer. Alle kan bli enige om hva som er sant, og hva som ikke er sant. Moderne politisk forståelse har vært om hva som er sant, og hva som ikke er sant. Forbryterne ønsker å få folk til å tro på det som ikke er sant.

Dette er det som forbryterne, som gjør forbrytelser mot menneskenes sinn, har påvirket til å ødelegge for oss. De har skapt konflikter, så folks tanker utvikler seg vekk fra hverandre, istedenfor å komme nærmere til hverandre. Små konflikter har blitt påvirket til å bli store konflikter. De har ødelagt hvordan vi naturlig hadde utviklet vår forståelse, på en måte som hadde bragt oss nærmere til hverandre. Jeg tenker det er nøyaktig det disse forbryterne ikke liker. De vil miste sine egoistiske interesser, ved hvordan vi kommer nærmere til hverandre, når vi forstår mer om forskjeller. Ved å forstå om våre forskjellige utgangspunkter, vil vi forstå hvorfor vi tenker på forskjellige måter.

Disse forbryterne har forandret hvordan vi tenker og forstår. Det er noe viktig for oss å finne ut om.

Det er mulig å se fire forskjellige tenkemåter:

1.) Makthaverne bestemmer hvordan folk skal forstå. Makthaverne eier overskuddet.

2.) Folket bestemmer hvordan de skal forstå. Folket eier overskuddet.

3.) Folket bestemmer hvordan de skal forstå. Makthaverne eier overskuddet.

4.) Makthaverne bestemmer hvordan folk skal forstå. Folket eier overskuddet.

Disse fire tenkemåtene, får meg til å tenke på fire regnemåter. For eksempel; multiplikasjon, divisjon, addisjon, og subtraksjon. Disse sammenligningene er bare at dette er systemer, lagd for å oppnå forskjellige målsettinger. Det er riktig å snakke om forskjellige matematiske fordelingssystemer. Vi kan se to forskjellige måter for å tenke på det på; matematiske systemer, og menneskelige forståelser. Vi kan også se to forskjellige formål; egoistiske fordeler, og rettferdig fordeling.

Den tredje og fjerde tenkemåten, er noe jeg tenker forbryterne har påvirket til. De har vært i stand til å skape en situasjon; der rettferdighet ser ut som noe grusomt, og urettferdighet ser ut som noe bra. Jeg tenker at de har påvirket til en annerledes virkelighet, der ingenting er som det naturlig hadde vært. Forbryterne har påvirket alle deler av virkeligheten. Hva det naturlig hadde vært i dag, er noe ukjent for oss. Forbryterne har hindret ny politisk utvikling av rettferdighet med å lykkes, ved å ødelegge hvordan folk har forsøkt å nå sånne mål. Den første og andre tenkemåten, er opprinnelige tenkemåter.

Jeg tenker at forbryterne har ønsket å stoppe folkets aktive politiske utvikling, fra å utvikle seg alle steder i verden. På grunn av det, har de påvirket til forskjellige stagnerte politiske maktsystemer. Dette er noe jeg tenker at de har etablert, som midlertidige situasjoner, for å gjøre det mulig for dem å påvirke til å ødelegge det senere.

Når vi snakker om frihet, er det viktig å klargjøre hva vi ønsker å frigjøre; så vi ikke frigjør det motsatte av hva vi ønsker. Det er det forbryterne har påvirket oss til å gjøre, tenker jeg. De har påvirket oss til å oppnå det motsatte, av hva vi har ønsket. Det som er frihet for noen mennesker; kan være det motsatte av frihet for noen andre mennesker.

Samfunnene i verden er forskjellige historiske systemer, som har utviklet forskjellige måter for å fordele hva folk produserer. Forbryterne har ødelagt for nye måter å forstå om dette på. Når vi forstår riktig om hva disse forbryterne har gjort, tror jeg ikke dette er så vanskelig mer. Det som er vanskelig; er hvordan forbryterne har påvirket oss til å tenke og gjøre ting feil. Det er forskjellige hensyn å tenke på, vi må se forskjellige ting i sammenheng med hverandre.

Forbryterne kanaliserer sine grusomme reaksjoner mot sosial rettferdighet, gjennom hva de påvirker alt mulig til å bli. De ønsker å gi oss en opplevelse av at sosial rettferdighet er grusomt, på en måte vi ikke forstår.

De påvirker sosial rettferdighet til å mislykkes. De påvirker til; at det de ikke liker, skal mislykkes. Og de påvirker til; at det de liker, skal lykkes.

Det ser ut som, at forbryterne påvirker det til å bli, som disse to beskrivelsene: Beskyttelse til å oppnå sosial rettferdighet skal bli utopisk. Frihet til å oppnå sosial urettferdighet skal bli realistisk.

Den virkelige virkeligheten har blitt noe ukjent for oss. Vi må finne ut hva dette ukjente virkelig er. Når vi har gjort det, vil vi begynne å se og forstå noe vi ikke visste om før. Først, må vi finne ut om det. Etterpå, vil vi vite og forstå om det. Det er farlig for oss å ikke vite og forstå om vår egen situasjon, vi kan ikke fortsette med det. Vi må finne ut hva disse forbryterne gjør, og hva de har gjort. Det kan være at de ødelegger for noe, som alle folk i verden hadde vært enige om. Jeg tenker at en naturlig moderne situasjon, hadde vært å se ting i sammenheng med hverandre. Folk kunne på forskjellige måter, ha sett noe riktig og feil med alt mulig. Folk hadde ikke begynt å tenke så mye på; at noe bare er riktig, og at noe annet bare er feil. Det er hva det er, som er riktig. Men folk som ønsker å oppnå ensidig vinning, liker ikke det som er riktig, fordi de er egoistiske.

Det kan være at disse forbryterne har påvirket til å ødelegge en fredelig virkeliggjøring av sosial rettferdighet, over hele verden. Jeg vet ikke. Men jeg tenker på at det kan være hva det er. Forbryterne har påvirket til et inferno av konflikter i verden, for å ødelegge en opplagt fredelig utvikling. Det er ikke at noe har blitt riktig, og at noe har blitt feil; alt mulig har blitt feil. Det ser ut som, at forbryterne påvirker til en gyselig blanding av moro og ondskap. Jeg tenker at metoden forbryterne bruker, har gjort det enkelt for dem å gjøre det de gjør.

Blant annet, tenker jeg at forbryterne har påvirket noen folk, til å bli rikere enn dem selv; for å skape en situasjon som gjør deres egne interesser sterkere. Disse forbryterne har gjort dårlige ting mot oss alle. Å finne ut om det, vil være bra for oss alle. Selvfølgelig har forbryterne også påvirket noe folk til å bli fattige. Disse påvirkningene er noe dårlig for oss alle, som det vil være bra for oss alle å finne ut om. Forbryterne har påvirket til å skape mange unødvendige problemer.

Som alltid med disse tekstene, er dette noe jeg har tenkt. Sånne tanker kan bare være noe til å begynne med. Dette er bare noen deler av hva alt av dette er om. Det er nødvendig å finne ut riktig om dette, så vi til slutt kan vite sikkert, hva disse forbryterne har gjort. Mine tanker kan være riktige, delvis riktige, eller feil. Det kan være at forbryterne gjør noe, som jeg ikke vet hva er. Jeg vet bare at de har gjort noe mot meg.

Grunnen til at jeg skriver denne teksten, er at jeg tenker, at det er bra å utvide hvordan vi kan tenke og forstå. Jeg tenker at disse forbryterne har innskrenket våre synsmåter, og våre måter å forstå på. Jeg ønsker å utvide vårt perspektiv. Et videre perspektiv er det vår virkelighet virkelig er. Det er sneversynte synsmåter, som har blitt farlig i vår moderne tid. Det er nødvendig å forstå flere aspekter i et videre perspektiv enn før. Våre egne interesser; er deler av et mer utvidet hele, med mer enn bare våre egne interesser. Vi må se oss selv i en videre sammenheng.

I et historisk perspektiv, tenker jeg at dette har å gjøre med hvordan nye måter å forstå om politikk på, mer og mer begynte å forandre folks forståelse. I lang tid hadde flere og flere mennesker begynt å forstå at det er galt å nyttiggjøre seg urett til egennyttig bruk. Urettferdighet kunne ikke danne grunnlaget for lovene mer; som det hadde vært tidligere, under et hierarkisk maktsystem. Forbryterne endte opp som noen få personer, som begynte å bruke sine skjulte metoder. Jeg tenker forbryterne ødelegger for hvordan folket får makten til å oppnå folkets mål, på grunn av alminnelig stemmerett. Tidligere oppnådde noen få privilegerte sine mål, på grunn av hvordan de kunne undertrykke folket.

I denne teksten ønsker jeg å gi andre impulser, til å tenke videre. Det vill gi oss mer livsinnhold, som vil berike våre liv, og gi oss mere muligheter. Alt mulig vi mennesker gjør, begynner med tenkning. Jeg har ikke gjort ferdig det jeg har skrevet om her.

Det er viktig å forstå at forbryterne, direkte påvirker og begrenser, hvordan påvirkede personer kan tenke. Forbryterne påvirker også direkte personer til å tenke på feil måter. Det er mulig mer og mer å komme ut av disse påvirkningenes virkninger over ens tanker. For eksempel, påvirkningene kan dominere hva påvirkede personer bryr seg om. Disse påvirkningene kan forandre fornuftig politisk utvikling, til å bli uforståelig håpløshet. Min situasjon viser at forbryterne har påvirket forskjellige personer i sammenheng med meg. Mitt sosiale fellesskap og venner har gått i oppløsning forskjellige ganger, og nye grupper av mennesker har igjen og igjen dannet seg som mine omgangskretser. Folk omkring meg har blitt påvirket, i sammenheng med hvordan jeg har blitt påvirket. Det er tydelig at forbryterne systematisk har påvirket en gruppe av mennesker omkring meg. Det er mulig å se en taktikk; der forbryterne splitter opp grupper av mennesker, inn i forskjellige grupper som blir noe annet enn de opprinnelig var, og så snur disse gruppene mot hverandre på destruktive måter. Noen ganger kan de få mange mennesker til å ødelegge for en person. Andre ganger kan de få en person til å ødelegge for mange mennesker. Det er mange muligheter forbryteren kan bruke, ved å bruke disse påvirkningene.

Forbryterne får oss til å bevege oss bakover, når vi forsøker å bevege oss fremover; og i dag vet vi ikke hva vi har mistet. Vi har mistet noe som har å gjøre med hvem vi er. Alle mennesker har evner og talenter de liker å utvikle; det er ikke sånn at noen mennesker bare skal arbeide for andres lykke, og ikke for sin egen lykke. Vi arbeider både for hverandres lykke, og for vår egen lykke. Vi er fellesskaper og individer. Idéen om at alle mennesker er likeverdige, er at mennesker er likeverdige fordi de alle er mennesker. Lykke er like mye viktig for alle mennesker. Alle menneskers lykke er like mye verdt. Hvordan vi mennesker er forskjellige på mange måter, er en berikelse for oss alle. Det er hva vi mennesker opprinnelig er som utvikler seg, når vi sammen utvikler oss, som kulturelle skapninger på Jorda. Det er nødvendig for disse forbryterne at vi ikke vet om hva de gjør. Når vi vet om hva de gjør, da har de mistet sin makt over oss. Derfor, er det viktig at vi finner ut om dette.

2. desember, 2016, David H. Hegg